Tvorba webových stránek a eShopůZaložit webové stránkyZaložit e-shop
aktualizováno: 26.11.2012 21:43:47 

JAWA RACING 50

jawa racing 50

 

jawa racing 50...

Začalo to když asi v roce 2006 jsem udělal první stroj na sprint byla to jawa 21 tak rok jsem to "ladil" nic jsem o tom nevěděl nakonec z toho bylo 3 místo v kategorii CDRA JUNIOR DRAGSTR do 50cm3. Pak jsem si dal pauzu. Po cca roce jsem začal zas s vývojem dá se říci že od začátku...hvězdicová hlava, bateriové zapalování, 4 kanál, podkova, atd, mělo to být hotové do sprintu který se jel v srpnu 2008 za měsíc každodenního ladění se to nepovedlo naladit jelo to asi jen 2 dny...už jsme nevěděly co stým asi 3 dny před sprintem jsme to jely vyzkoušet praskl píst pak zas v dalším válci pístní kroužek tak na sprint jsem jel jen koukat..

   

Maximální otáčky motoru 9576ot/min... rychlost??? nebylo to kde kloudně změřit ale nic zásadního kdyby se to roztočilo na ty otáčky jak se roztočila dvojka (9576 ot/min) tak nejakých 90km/h odhadem...na dvojku rovných 60km/h.. ještě pro zajímavost obvod kola je jen 1560mm

  .

"jawa racing 50 evo ll"...

Zatím ve vývoji, motor bude úplně jiný než ty předchozí saní bude pomocí jazýčkového ventilu (klapky) do klikového prostoru tří kanál, hlavu jsem už upravil převložkoval jsem tu starou od azmarka neboli jinak řečeno udělal jsem do ní nový vnitřek, sací kanál vyplněn za frézováno místo karburátoru bude držák motoru protože u stávajícího držáku motoru bude jazýčkový ventil..                            

   



 





27.11.08 motor najel cca 20km a je znovu rozdelaný predelam domecek a celkove sani a musis udelat nový pist tedle to nevydrzel...

29.11.08 Tak domeček a vlasně celé saní je upravené, motor mam poskladaný kromě valce zítra musim ješte dodělat píst....namontoval jsem podkovu do klikové skřině snad alespon o kus zvíšim spodní kompresy!!

2.12.08 motor mám poskládaný i přez to že jsem nemocnej tak jsem v dilně byl:) zitra asi to ozkoušim.  Domeček se mě podařilo dostat o 8.8mm blíž ke klikovce a zkrátil jsem hrdlo sání (oboje jde poznat na fotce...)



3.12.08 Dnes proběhla další zkouška motoru "evoll " je to nesrovnatelně lepší než předtím... otáčky motoru se zastavily na jedničku na neuvěřitelných 11 100 ot/min ale pořád to nemá průběh dvojku roztočím "jen" přes  9000 ot/min teď už to je snad jen v naladění karburátoru a hlavně výfuku... na tento motor by se hodila nějaká více stupňová  převodovka s malým odstupňováním pak by to byl mazec...:)

 
5.12.08 celý den ladění a nic!!! Něco je někde špatně kde? To je otázka..Jinak dnes mě to pěkně naštvalo vypadá to že klapkoví motor odložím na dlouhé časy a udělám "simetrák"-rozvod pístem už chci konečně motor který "jede" tak nebudu ztrácet čas laděním tohoto motoru, teď v zimě to stejně pořádně nejde venku zima to se dělá blbě... už  mám nakreslený sací kanál se uvidí zítra jestli se do toho pustím nebo ne a budu se trápit dál s klapkou.

6.12.08  Přikládám poslední foto před rozpůlením  motoru!!



- motor jsem rozdělal a začal dělat "simetrák" saní do kliky nechám na díl až bude čas a chuť

16.12.08 motor mám složený krom válce, válec je taky hotov už jen udělat píst a dat to na motor a opět předělat rám a zkouška...


22.12.08 motor složený přikládám foto..



Tak pár zkoušek proběhlo, je to lepší než ten "klapkový"..Charakteristická 3Q převodovka se k mému časování výfukového kanálu opravdu nehodí=celý problém! Až bude lepší počasí tak ještě nějaká zkouška proběhne..Jinak už pracuju na motoru EVO3


   


"EVO 3"..

EVO3..Když jsem zapřemýšlel, co použiju z předchozích motorů tak snad jen karburátor a to jenom možná! Krátký výčet: jiné.. zapalování, hlava, válec, klikovka, ojnice, píst, výfuk, kartery, atd. Motor bude zase jen 2K rozvod pístem, bezkontaktní zapalování, menší klikovka, jiný kompresní poměr...to je asi vše k úvodu o motoru evolll



Ke dni 27.1.09 je hotovo bezkontaktní zapalování, jeden setrvák klikového hřídele a každou chvíli dokončím vložku válce..

Tak mám hotový, po výbrusu válec, dodělanou klikovku včetně poměděné ojnice, novou hvězdicovou hlavu a matky na hlavu.    



Začal jsem dělat i na podvozku tak přidávám nějaký fotky…



Motor je dá se říct kompletní jen složit. Dodělal jsem výplně do klikového prostoru, zvetšená žebra válce a pravé víko motoru. Foto níže...



30.4.09 jsem poprvé nastartoval nový motor evo3. Hned při nastartovaní se mě potvrdilo obavy se zapalováním po výměně zapalování za sériové motor jede velmi slušně. Už mám objednaný nové  bezkontaktní zapalovaní ale bude bohužel až koncem měsíce
.



18.5.09 Tak dnes mě přišlo zapalování funguje parádně... Motor jsem trochu zajel a pak ho "otevřel" abych věděl co vlastně umí Vmax 100km/h otáčky kolem 10000ot/min-nemám to odladěné takže to prská atd. Ale jinak první dojmy jsou velice příjemné:)

Info: 23.5 se chystám na první závod venkovského šampionátu tour de soda.


Začal jsem vyrábět novou "rychlou" převodovku přidávám foto... Snad to do příštího závodu 13.6 TT JAWA stihnu.


Převodovka dokončena...

Další info: 13.6.09 se jede závod TT JAWA na Veliši snad pojedu:)


Tak závod TT JAWA je za námy. Z mí strany spokojenost první rozíšku jsem skončil na 3. místě, druhou na 2. místě celkově to dalo na třetí místo a připisuju si 6 bodu do šampionátu...




Neskutečný problém který mě provázel už od prvopočátku a topřisávání falešného vzduchu a i snad převodového oleje v prostoru klikové hřídele,jsem snad vyřešil úspěšně. Použil jsem jiné kartery , “výkonnější“ gufera, nové jedničkové kolečko, píst, a nový kroužek z jiného materiálů.



V sobotu 15.8.09 v Břehách u Přelouče jsem skončil suverénně na prvním místě tím bych chtěl poděkovat stejskymu který mi poskytl zapůjčení válce, karburátoru atd.. Motor jel opravdu neskutečně, trat byla dosti náročná jak pro motor tak pro jezdce...



Do konce šampionátu zbývají tři závody průběžně jsem na třetím místě s dosaženými 22 body. Příští závod blízko Jičína v Jinolicích a to 5.9.2009


Opožděná aktualizace: 5.9 jsem se zúčastnil závodu TTJinolice bohužel jsem závod nedokončil v 3 kole jsem odstoupil z důvodu poruchy stroje krátký vyčet zadřený primární řetěz propálený píst skápla svíčka…



19.9.2009 Se koná poslední závod v Třtěnicích u Jičína, tam se rozhodne o konečných výsledcích venkovského šampionátu 2009 prozatím jsem pořád na 3. místě první prozatím Jan Plesar, druhý Vladimír Mužák. 

19.9.2009 v Třtěnicích u Jičína se jel poslední závod venkovského šampionátu Třtěnice Cup, závod se jel za provozu 3x 12.5km dlouhé kolo. V kategorii jawa speciál první místo Plesar Jan, druhý Adamec Petr (já), třetí Peukert Osvald, čtvrtý Král Radim, Vladimír Mužák bohužel závod nedokončil z technické závady stroje což se podepsalo nakonečných výsledcích které budou vyhlášeny 31.10.09



Sezona definitivně skončila 31.10.2009 se v Jičíně uskutečnilo celkové vyhlášení za celou sezonu 2009, přitom se diskutovalo o pravidlech na sezonu 2010. První místo v kategorii speciál vyhrál Jan Plesar, druhý Vladimír Mužák bohužel poslední závod v Třtěnicích mu nepřál a to se podepsalo na umístění, třetí jsem skončil já považuju to za velký úspěch první moje zavodní sezona a hned bedna a čtvrtím místě se umístil Radim Král. Všem gratuluji a těším se na další ročník.






EVO4

Přípravy na příští sezonu už probíhají na 100% na řadu přišlo další číslo evoluce a to už 4, EVO4. Na závodech se jezdí čím dál rychleji 100km/h hranice se běžně překračují proto se  bojím se že můj stávající válec co jel celou sezonu by příští rok nestačil tak jsem stvořil nový válec tří kanálového povedení, v tuhle chvíli probíhají zkoušky už při prvním nastartování šlo poznat že tam je o nějakého toho poníka více. Samozřejmě na řadu by měla přijít i převodovka s lepším pilovým diagramem. Na podvozku zlepším akorát účinnost a spolehlivost přední brzdy a ztvrdím tlumiče, nádrž a maska  již dostala nový lak snad zbude čas i na pohodlnější sedlo….to vše k úvodu.



 

Nový válec se konečně dočkal „zajetí“ na řadu přišel zapůjčený stroj J555 se super měkkýma okruhovýma gumama z roku 1958. Na spodek motoru 05 jsem nasadil závodní válec ozn.03 karburátor Dell orto HT.104 olej 1:20 NGK snížená hlava „made in frikulín“. Válec mi přijde že jede čím dál víc asi se už uvolnil. Výkon motoru na sériový podvozek je opravdu velký, v zatáčce je problém udržet obě kola v jednej stopě. I se sériovou převodovkou má motor vynikající průběh a to o něčem svědší.



Tak asi po roce taky nějaká aktualizace..:D Motorku jsem složil (kvůli výstavě) není to finální verze eva4 je to něco mezi 3 a 4. Motor 4Q ovšem ještě s originálním pilovým diagramem projetý válec evo3 podvozek je skoro evo4 přední tlumiče už fungují jak mají (taky dostaly co chtěly) nové sedlo určitě přidá na designu v plánu mám ještě vylepšit brzdy a nové gripy a bude podvozek připraven na novou sezonu 2010..Ovšem motor ještě nějakou práci dá.




Z důvodů změny prěvodového poměru na primárním převodu, je nutností výroby nové (menší) rozety.

"Vývoj pokračuje na plný plyn."
 




Jedna z nejsložitějších "operací" na motoru evo4 je právě převodovka konkrétně novo výroba ozubených koleček, jak jste si určitě všichni všimly na vývoji převodovky spolupracuju se známím ladičem frikulínem:)..Jen tak pro zajímavost na fotu ještě chybí dvě kola, to znamená:  že se jedná o výrobu 12-ti koleček:)

Po zjištění že klikový hřídel z eva 3 je KO jsem se pustil do výroby nových menších setrváku..



Konečně jsem se dostal na frézku a začal makat na kolech..




Tak už mají všechny kola kameny... Náboj rozety se už taky rýsuje..



Rozeta nainstalováná..



Tak první polovina kol je zubatá :-D.. ps: Jak by řekl frikulín fotka z čela nikoho zajimat nemusí :D


Pěkný štůs ne? 



Tak  můj podíl výroby kol do skříně je splněný:-D Dnes jsem dofrézoval koliky opět nepodstatné věci umazány:)




Složil jsem si 3 kvaltový motor pro odzkoušení válce(ů).. na fotce válec ozn. 03





-Setrváky odvrtané po slisováni se dováží na čisto..+ vytočená výplň..
-Klika slisována...



- Ostrý motor se pomalu ale jistě rýsuje... poslední věc co mi schází jsou žebra.


   






První závod je za námi, o tom jak dopadl se raději nebudu zmiňovat jen můžu konstatovat že jsem skončil do 10 místa!



Konkurence je vysoká tak nezbývá nic jiného než ve vývoji pokračovat, proto jsem zhotovil nový válec (ozn. 02) který jsem si už včera přivezl z brusírny i přes problém který nastal na jednom kruhovém objezdu-havárie jsem válec v pořádku dovezl (na rozdíl od sebe), po namontováním šlo poznat že v tom o nějakého toho komára víc je ->spojka to přestává zvládat po ohřátí oleje se na tom dalo jed (snad bez prokluzu). Snad to je dobrá zbraň na soupeře již 29.5 se uvidí na závodě Tour de soda


Druhý závod TOUR DE SODA konaný dne 29.5 pro mě skončil vcelku dobře, na to že jsem musel jed 3 rychlostní motor který jsem složil dva dny před závodem z toho co jsem doma našel... Téměř 70km okruh se 4mi kontrolami jedním pádem a u druhého jsem taky "asistoval" jsem zdolal za 53minut na 3 místě. Při závodě jsem pokořil svůj rychlostní rekord, tachometr se zastavil na hodnotě 108km/h




"EVO 5"
Vím že to někomu příjde divný, není ani půlka sezony a už druhá evoluce. Ale když jsem nad tím přemýšlel říkám,  změny které plánuji provést jsou na tolik radikální že si to ten nový nadpis zaslouží..
Tak trochu blíže k věci.. Největší změnou projde podvozek a to doslova.. Přední kotoučová brzda, větší a užší kola, nové obutí apod. Na motor jsem samořejmě taky nezapoměl a to ani trochu, mnoho věcí bude jiný konstrukce - udržet se na špičce startovního pole není už sranda proto tolik změn-> musím tomu výkonu jít naproti. Konkrétně na závodu v červenci (TT Veliš) pojedu ještě 3Q (4 rychlostní motor prochází změnami = jiný primarní převod atd). Co se týče válce tak zatím mám na výběr mezi válcemi ozn. 02 a 03. U mě to určitě vyhrává válec celkem nový a to 02 který jel závod Tour de Soda. Nic méně na papíru už mám další válec, naprosto odlišný od předhozích tak se uvidí.. Postupně se budu snažit přidávat fotografie tak to snad napoví víc..





Motor jsem poskládal do kupy na novo bohužel bez dílu co jsem plánoval... Ale i tak to není špatný při zajíždění jsem pokořil rychlostní rekord a to 109km/h !




Třetí fotografie vysvětluje jak pro mě dopadl závod. Škoda motor jel výborně, takovádle banalita dokáže naštvat.!! Bohužel jsem si to po výrobci zapalování nepřekontroloval a takle to dopadá..!



Břehy 7.8.2010, Počasí potrápilo ne jen jezdce ale i pořadatelé které museli kvůli bezpečnosti zkrátit trať, jinak by se závod musel zrušit. Ale i tak na nás čekal mokrý a z 50% blátivý závod, což se silničníma gumami bylo o úsměv! Rozjížďky jsem celkově vyhrál a ve finále jsem první dvě kola vedl a druhý dvě jsme vedly souboj s Jardou Pažoutem který nakonec vyhrál a na mě zbylo druhé místo..





14.8.2010 Mladějov cup
Další závod sezony za námi, opět pršelo a závod se neobešel bez havárií kterých bylo nepočitatelně naštěstí to končilo jen odřeninami, naraženinami a v neposlední řadě zmačkanými plechy. Pro mě závod nedopadl zrovna nejlíp, jelo se na tři kola v prvních dvou jsem se držel na bedně 2-3 jenže přišlo třetí kolo a neskutečná ztráta výkonu motoru úplně to přestalo táhnout... Nakonec jsem skončil na 5. místě. PS voda vydřela válec, kroužek vůle 1,9mm..:-(



Motor už asi po třicáté letos rozpůlený.. Udělal jsem nová kluzná ložiska na předlohovou hřídel z pořádné bronzy nikoliv z mosazi jak se to prodává!



27.8.2010 Jsem měl možnost se podívat se svým strojem na brzdu bohužel do poslední chvíly nebylo jasný jestli pojedu nakonec jsem jel ale se slabší zbraní:-) můj ostrý válec místo na brzdu putoval do brusírny takže jsem musel vzít slabší nezajetý válec ozn 03-3K. Něco se nám s Vojtou podařilo z toho vytřískat. Tím chci poděkovat Vojtovi za umožnění brzdění...



4.9.2010 Další závod u Jičína na Veliši z počátku jsem si držel 2. místo bohužel v posledním kole jsem upadl a nakonec z toho bylo 4. místo. V ten samý den proběhl ještě jeden závod a to na spotřebu paliva, kategorie speciál dostala 2l a  čas omezený na maximálně 1,5hodiny jízdy. Vyhrává ten kdo ujede nejvíce kol. V tomto závodě jsem skončil také na 4. místě za 1,5hodiny jsem ujel 76km tj. 10kol a v nádrži mi zbylo ještě cca 0,3l paliva.


Poslední závod sezony dne 18.9.2010 v Třtěnicích u Jíčína. V rozjížďkách jsem se umístil na druhém místě v hlavním závodě i přes problém který nastal v posledním kole cca 100 metrů před cílem a to prasknutí kolene výfuku a ztrátou minimálně 60% výkonu motoru, jsem skončil taky na druhém místě. Pro mě velká spokojenost.


 

Po skoro měsíci jsem motorku opět vytáhl, ze starých zásob co už nejezdím jsem poskládal výfuk a výsledek? To snad ne, padnul rychlostní rekord jede to jak utržený z řetězu řítit se stopatnácti kilometrovou rychlostí na jawe pionýr je zážitek..


 
30.10.2010 proběhlo celkové vyhlášení za sezonu 2010, umístil jsem se na třetím místě v kategorii speciál.



"EVO 6"

Cílem je dosáhnout co největšího výkonu a točivého momentu motoru s ohledem na životnost a
zlepšit jízdní vlastnosti motocyklu.
V plánu toho mám hrozně moc, uvidíme co se podaří zrealizovat, postupně budu přidávat fotografie který napový více.

 
 



Vývoj v plném proudu, do Nového roku bych chtěl mít udělanou novou kyvnou vidlici i se 17" kolem. Postupně se začínám dostávat i k motoru, na CNC frézce mi už udělali přípravky na válec tak ten snad během svátků taky dokončím. Opět budu přidávat fotky z vývoje.


V řadě už sedmý motor se stejným ...... , jak je tohle možné??? :-)



Nová řídítka původně ze závodní ČZ, nastaly úpravy flexi ani svářečky se nevyhnuly.

S řidítky jsem pořád nebyl spokojený příliš široká, maska bránila vyrovnávací nádobce př. brzdy aby se mohla řidítka zkrátit, výřez do masky problém vyřešil (viz třetí a čtvrtá fotografie)
.

 
 

Téměř čtyř měsíční práce je dokončena, válec na světě. Několik večerů mě zabrala konstrukce válce a převedení na papír, pak nastala výroba přípravků, šablon atd. Poté se mohlo začít soustružit, frézovat a v neposlední řadě pilovat.. Výkon válce bude pro mě velké překvapení, doufám že pozitivní.

 


Válec po výbrusu, nový airbox, ložiska a gufera, sada výfuků.



Karburace...



Prvních pár zkoušek proběhlo ještě se starým válcem, dostal jsem se téměř na podzimní hodnoty což považuji za dobrý na "syrovém motoru". V týdnu přijde na řadu nový válec.




 



9.5.2011- první převodový stupeň 73km/h,
druhý převodový stupeň 104km/h,
třetí převodový stupeň opět "jen" 115km/h




Příprava na sobotní Socialistik Dragster Střemy.



21.5 Socialistik Dragster - 1. Adamec, 2. Polák, 3. Prouza
.



Vývoj pokračuje+příprava na první závod VŠ 2011- Tour de Soda.



Tour de soda.. Závod dopadl vcelku dobře téměř žádná havárie, žádný zranění to je hlavní.. 70km na plný plyn ale neocenil můj motor, motor měl snad 5x větší teplotu než je přípustná (ojnice podle zbarvení odpovídá 250°C vložka, čep přes 300 o pístu nemluvím o svíčce už vůbec né, i když jsem tomu nevěřil že dojedu (minimálně 30x se motor utáhl) tak jsem dojel a ještě na docela dobrém místě, čtvrtém. Co se týče výkonu motoru sám mě mile překvapil.  




TT Mladějov...
 Bohužel v týdnu vyplavila voda dvě vesnice přes které vedl závod takže na nás v některých zatáčkách čekalo bláto, neobešlo se to ani bez policajtů které přijeli na udání nakonec vše proběhlo hladce a bez zranění. A pro mě to dopadlo asi úplně nejlíp jak mohlo pionýr mě do cíle dovezl na prvním místě.


 

TT Košov...
Závod do vrchu 2.7.2011. Motorku jsem nestihl dodělat ani nastavit, odzkoušet už vůbec ne. Do noci z pátka na sobotu jsem dělal aby to bylo aspoň pohromadě i tak jsem jel bez sedla což nebylo to pravý ořechový s motorem který nešel vytočit jak by měl ale i tak krásný první místo :-)





Maximální rychlost překročena sice jen o 1km/h na 116km/h ale na převod o téměř 10km/h lehčí než byl nasazen na podzimním rekordu 115km/h. Pro ty co to tu znají tak na "trase" Kunčice-Veměřovice max. rychlost 104km/h což je oproti motoru evo3 z roku 2009 o 20km/h víc...

TT Veliš...
Pět kol dlouhých 8km přineslo dost obav aby to motorka vydržela, trať je pěkná ale na dvou úsekách se jede po "panelovce" takže člověk čeká co z motocyklu upadne. Naštěstí jsem do cíle dovezl vše a už po třetí zasebou na prvním místě, druhý skončil Otakar Plíšek, třetí Vašek Záveský. Po závodě na mě byl dán protest ohledně zdvihu a vrtání motoru, to se po rozdělaní motoru a změření vyvrátilo. Ještě stojí za zmínku že se pokořila nová maximální rychlost. Dredatej si půjčil motorku a jel se projet přijel s hodnotou 121km/h na to že jel v pantoflích tak dobrý, mě to nedalo jel jsem to teda zkusit taky a tachometr se zastavil na 122km/h. Na rovině 114km/h.

 

Nepomucký trojúhelník
30.7 jsme se vydaly na vložený závod pionýru do Nepomuku u Plzně, počasí bohužel nevyšlo pršelo celou sobotu do toho mi ještě odešla spojka ale jinak pěkný závod a časy v porovnáním s čistokrevně závodníma motorkama dost zajímavý :-) Hodnotila se pravidelnost kde jsem skončil v první skupině na 3. míste první byl Jekor, druhý Honza Plesar. Samozřejmě nás pravidelnost moc netankuje takže jsme jeli co to dá do cíle jsem dojel první já druhý pražský omastek Pavel Kebl na 3. místě Ota plíšku, čtvrtý Honza Plesar, pátý Jarka Pažout, šestý Jekor.



  
  Druhá a třetí fotka ukazuje Jekora připravenost, do pul 2 ráno běžela flexa to že všichni spaly neřešil hlavně že budou stupačky hotový..

Břehy
Opět příjemně strávený víkend u Přelouče, počasí super, trat opět pro silniční podvozek nevhodná ale s tím se musíme poprat. Snad jediná záporná věc byla protest na Jindru Ulčáka ze STC který byl nesmyslně uznán. Z pionýru 1. Já, 2. Kebl, 3.Pažout 4. Mužák, 5. Jekor



TT Jinolice
Na závod jsem se těšil a čekal ho dost zajímavý a to se taky potvrdilo konečně jsem jim neujel a nejel sám, zezačátku jsme jely Já, Plíšek, Kebl později jsme Kebloj ujely a souboj kolo na kolo Já s Otou Plíškem bohužel Ota v posledním kole upadl a dojel až na třetím míste druhý Pavel Kebl, První Já. Průměrná rychlost vítěze 90,2km/h.




Vysoké Chvojno
Vložený závod pio při STC. Hodně pomála trat na krátký převod maximalní rychlost jen 94km/h. Jak je u stadion trati známo tak se to opět potvrdilo motokros nechyběl! Opět při protestu u STC se ukázalo jaký na sebe dokážou být lidi od stadionu! Nepochopitelná věc když v Břehách za kravinu vyloučili Jindru tak nechápu jakto že ve Chvojně Sokolové prošli asi by se měli pořadatele nad sebou zamyslet!!!!!  Z pio, první opět Já, druhý Pavel Kebl, třetí MARTIN PROUZA - neuvěřitelný!!!




Třtěnice Cup
Poslední závod sezony, do závodu jsem vstupoval s velkou nejistotou co se v motoru bude odehrávat, těsně před rozjížďkou jsem ještě vyměnil píst, toto neudělat tak bych asi nedojel. Chování motoru se zlepšilo ale stejně to nebylo ono, jelikož jsem měl celkové vítězství už jasné a ani jsem poslední závod jet nemusel moc jsem to nehrotil a čekal jak to celý dopadne. V Třtěnicích se startuje na dvě kategorie (rychlejší skupina a pomalejší) toho jsem využil a zasedl jsem Prouzů mustanga a sváděl jsem souboj i v kategorii originál. Kde jsem v rozjížďce skončil na druhém místě a v hlavním závodě na 6. místě. Z prvního místa měl šeredný pád Aleš Babák ale naštěstí to byly jen odřeniny. Teď trochu odbočím, když mi Jekor 14dní před závodem řekl že dáme jikova na moji "seriovku" a že na ní pojede v kategorii RS, myslel jsem že si dělá srandu ale on si srandu nedělal jeho speciál moc speciál není je to spíš kupa železnýho šrotu tak mu nic jiného nezbylo. Mě to samozřejmě nedalo a v týdnu šla vložka z válce ven a ještě jsem to lehce připiloval. Když se na tom 2K blížila maximální rychlost po rovině ke 100km/h říkal jsme si že to tak špatný není že by to mohlo na bednu dát. v pátek den před závodem jsme namontovaly originální (zvětšení) karburátor dle pravidel a "originalní" koncovku výfuku hikone, (proč je originál v závorce tomu se dostaneme). Karburátor nic nezměnil jen to že celý motor byl během chvíle od benzínu a spotřeba asi dvojnásobně stoupla. Horší to bylo s koncovkou výfuku ta znát byla. V sobotu Jekor v kategorii RS dojel na prvním místě to jsem nečekal. Jak je známo tak na posledním závodě se kontrolují stroje letos jen originál a RS. Prvních pět nastoupilo sundaly se hlavy válce kontrolovaly se převody apod. V originálech vše v pořádku, přišla na řadu kategorie RS válce převody v pořádku, pak se ale začali rozebírat i koncovky výfuku. Co vám budu povídat, z X startujících měl koncovku v pořádku jen jeden jezdec zbytek měl nějaký lehké úpravy ( např. chyběla vata, já měl trubičku omotanou páskou a pod). Rozhodlo se takto první byl teda Láďa Škaloud který měl vše v pořádku aby se rozdaly ceny tak druhý Jekor a třetí Hýča, ovšem body se jim nepočítaly. Tak a konečně ke speciálům. Rozjížďku jsem vyhrál, start v závodě se mi vůbec nepovedl, jel jsme až asi na 4.místě. Brzo jsem vedoucí pole dohnal a začal souboj o první místo. V druhým kole jsem udělal dvě velký chyby a ztratil náskok bylo to o hubu ale ustál jsem oboje ale Pavel ujel, v třetím kole jsem ho pomalinku dotahoval a do cílové zatáčky jsem vedl ale asi o metr, rozhodlo zrychlení, zařazení, spravný puštění spojky, správná stopa a pod. Všechno tohle měl Pavel Keblu lepší a asi o 50cm vyhrál :-), třetí Ota Plíšek, 4. Záveský, 5. Mužák. Závod to byl moc pěkný ale až moc nebezpečný průměrná rychlost opět přes 90km/h. O tom jak to bylo nebezpečný by mohl vyprávět Martin Prouza který zhurba ve 100km/h trefil hluboký příkop s betonovou trubkou. Měl zprdele kliku že to rozchodil o kus vedle byl strom! Mimochodem startoval na půjčeném stroji..




Konečné vyhlašení a zakončení sezony 2011


12.11.2011 bylo v Kovači konečné vyhlášení šestého ročníku jawa50. Ve zkratce specialy: na třetím míste s 82 body Václav Záveský, na druhém míste s 94 body Pavel Kebl, na prvním míste s 116 body já. Po vyhlašení nastal volný program přesto že Martin Prouza měl jen 14bodů tak zářil, poslední fotka opět prouzy.



Shrnutí sezony 2012


Nevěděl jsem jak to bude tak nebyla motivace něco dělat, změna povolaní a téměř150dní v sezoně mezi motocykly ale mimo ČR. Kalendář závodů MOTO GP se dá těžko změnit, naštěstí jsem se domluvil s Honzou Plesarem pořadatelem VŠ a co se dalo přispusobyl abych se mohl zúčastnit byly to celkem 4 závody z osmi. Zato mu děkuji. Motor jsem z recese zabudoval do podvozku jawy 550, abych udržel tempo který bylo nasazeno na sezonu 2012 tak jsem musel i s motorem pokročit to se celkem úspěšně povedlo to dokládá fakt že při volném závodě TT Český ráj jsem dosáhl průměrné rychlosti 97km/h. (Někdy v minulosti jsem řekl až nám to bude jezdit průměrnou rychlostí 100km/h tak že skončím, tak uvidíme.)

Zahájení bylo opět závodem TOUR DE SODA. 26.5.12 jsme se sešli po zimní pauze u zámečku a každý byl zvědavý kdo co přes zimu udělal, já byl spíš zvědavý jak se budešasí J550 vodit a zda vůbec vydrží dlouhých 70km bez prasknutí či ohnutí.Obavy byly zbytečné pařízek vydržel a do cíle dojel na druhém místě těsně za Pavlem Kéblem po chybě v poslední zatáčce. Škoda akcelerace motoru byla vetší než jsem čekal a výjezd ze zatáčky na louku jsem přehnal, potahal mě a důrazně mi vysvětlil že doba kdy se na zadní kolo přenášelo 1,5HP je dávno pryč.
Poté následoval závod v Mladějově a ten samý měsíc ještě na Veliši zvaný TTKostelec známa Velišská trat ale obraceným směrem ani jeden z těchto závodů jsem nejel.
Pro mě druhý závod byla TT Veliš konaná 21.7.12 z tohoto závodů si toho už moc nepamatuji dokončil jsem opět druhý tentokrát za Vaškem Záveským. O týden na to byl již druhým rokem závod u Plzně v Nepomuku opět super závod. Pořadí1.Zaveský, 2.Já, 3.tušim Kébl.
A moji poslední letošní zastávkou byly Břehy u Přelouče, postupák i závod jsem vyhrála tim jsem se rozloučil se sezonou 2012.



TOPlist